آزاده

آنچه آدم را دانشمند میکند مطالبی نیست که میخواند بلکه چیز هایست که یاد میگیرد ....اللهی به امید تو

آزاده

آنچه آدم را دانشمند میکند مطالبی نیست که میخواند بلکه چیز هایست که یاد میگیرد ....اللهی به امید تو

اطلاع رسانی عمومی

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۹۳/۰۶/۰۴

تسلیت

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵ ب.ظ

شهادت ششمین شمع روشنگر و وصی پیغمبر، رئیس مذهب شیعه، امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد.

امام جعفر صادق (ع) فرمودند:

"عبادت کنندگان سه دسته اند : گروهی خدای متعال را از ترس عبادت کنند و این عبادت بردگان است ، گروهی خدای متعال را به طمع ثواب عبادت کنند و این عبادت مزدوران است . دسته ای خدای متعال را برای دوستیش عبادت کنند و این عبادت آزادگان و بهترین عبادت است."

(اصول کافی ، ج 3 ، ص 131)


داستانی آموزنده از امام صادق (ع):

فضیلت میهمان بر میزبان

محمّد بن قیس حکایت کند:

روزى در محضر مبارک امام جعفر صادق علیه السلام نام گروهى از مسلمانان به میان آمد و من گفتم : سوگند به خدا، من شب ها شام 

نمى خورم ، مگر آن که دو یا سه نفر از این افراد با من باشند؛ و من آن ها را دعوت مى کنم و مى آیند در منزل ما غذا مى خورند.

امام صادق علیه السلام به من خطاب کرد و فرمود: فضیلت آن ها بر تو بیشتر از فضیلتى است ، که تو بر آن ها دارى .

اظهار داشتم : فدایت شوم ، چنین چیزى چطور ممکن است ؟!

در حالى که من و خانواده ام خدمتگذار و میزبان آن ها هستیم ؛ و من از مال خودم به آن ها غذا مى دهم ؛ و پذیرائى و انفاق مى نمایم!!

حضرت صادق علیه السلام فرمود: چون هنگامى که آن ها بر تو وارد مى شوند، از جانب خداوند همراه با رزق و روزى فراوان میهمان تو مى گردند و زمانى که خواستند بیرون بروند، براى تو رحمت و آمرزش به جا خواهند گذاشت.

منبع : محجّة البیضاء: ج 3، ص 33.


  • ابریشم ساری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی