آزاده

آنچه آدم را دانشمند میکند مطالبی نیست که میخواند بلکه چیز هایست که یاد میگیرد ....اللهی به امید تو

آزاده

آنچه آدم را دانشمند میکند مطالبی نیست که میخواند بلکه چیز هایست که یاد میگیرد ....اللهی به امید تو

اطلاع رسانی عمومی

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۹۳/۰۶/۰۴

آزاده باشیم

دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۴۷ ب.ظ

آزاده یعنی.......
امام علی (ع)  معتقد بودند که؛ دنیا خواه ناخواه منزلگاهی برای بشر است که چند صباحی در آن زندگی می کند و می رود. اما مردم در این دنیا دو دسته اند؛ دسته ای به بازار این جهان آمده و خود را می فروشند و برده می سازند و دسته دوم ، مردمی هستند که خود را در این بازار دنیا می خرند و آزاد می سازند (نهج البلاغه، حکمت133
)  از این حدیث درمی یابیم که دو نوع آزادگی و حریت داریم، اولی حریت و آزاده بودن در مقابل اطاعت و بردگی برای انسان های دیگر و دومی؛ حریت و آزاده بودن در مقابل نفس اماره و هواهای نفسانی.
حریت در معنای نخست، آن است که آزاده باشیم و انسانیت خود را حراج نکنیم و دومی این است که تابع هواهای نفسانی زودگذر دنیوی نباشیم و خود را از زنجیر اسارت نفس اماره و شیطان برهانیم و آزاده زندگی کنیم. چراکه آزادی حقی است که خداوند به بندگان داده است.
حسین، آموزگار بزرگ شهادت نیز برخواست و با خون، و قربانی کردن خویش چگونه زیستن در معبد آزادی و محراب عشق را به انسان آموخت. زیرا بردگی دیگری با عزت و کرامت انسان ناسازگار است.
امروز پس از 1400 سال هنوز هم« اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید » سالار شهیدان کربلا تازگی دارد. چراکه این روزها شاهد فجایع دلخراشی در حق ملسمانان در دیگر کشورها و بویژه مردم مظلوم غزه هستیم که نه تنها دل مسلمانان، بلکه دل هر آزاده ای را به درد می آورد.
شاید بتوان امروز حملات رژیم صهیونیستی و کشتار غیرانسانی مردم نوار غزه را به حادثه کربلا تشبیه کرد، چراکه چنگال جنایت پیشه رژیم سفاک صهیونیست، در ماه حماسه و اندوه، زمین را دگرباره با خون فرزندان معنوی رسول الله(ص) رنگین کرده است.
بر مسلمانان تمام دنیا است تا با اقتدا به امام حسین(ع) به عنوان اسوه ظلم ستیزی و آزاد مردی همپای مقاومت مردم غزه که ناشی از تأسی به فرهنگ عاشوراست، بایستند و نقشه اصلی این رژیم را که مبارزه با اسلام است برای همیشه نقش بر آب کنند و این جریان را تا اتصال به حکومت عدل جهانی امام عصر(عج) ادامه دهند.
البته بی شک امام حسین(ع) آزاد مرد بزرگی بود که روزگار مانند او را دیگر تجربه نخواهد کرد. زیرا او به ما آموخت که انسان ها نباید به هر قیمتی زندگی کنند. باید به گونه ای زندگی کنند که قیمت پیدا کنند. لذا در این یک جمله که فرمودند؛ اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید، کلید زندگی را به همه انسان ها دادند و گفتند که دین مذهب همه و همه ابزاری است که انسان می تواند در این دنیا آزاده باشد.
یادمان باشد، هویت امروز ما هدیه خداوند به انسان و آن چیزی که فردا به آن بدل می شویم هدیه ما به خداوند است. پس بکوشیم تا برای خداوند هدیه خوبی باشیم، انسانی آزاده مانند امام حسین(ع).
پایگاه خبری شفقنا

  • ابریشم ساری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی