آزاده

آنچه آدم را دانشمند میکند مطالبی نیست که میخواند بلکه چیز هایست که یاد میگیرد ....اللهی به امید تو

آزاده

آنچه آدم را دانشمند میکند مطالبی نیست که میخواند بلکه چیز هایست که یاد میگیرد ....اللهی به امید تو

اطلاع رسانی عمومی

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۹۳/۰۶/۰۴

لیلی و مجنون

پنجشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۱۰ ب.ظ
یک شبی مجنون نمازش را شکست                بی وضو در کوچه ی لیلی نشست
عشق آنشب مست مستش کرده بود                   فارق از جام الستش کرده بود
سجده ای زد  بر لب  درگاه  او                           پر زلیلی شد دل  پر آه او
گفت: یارب!  از چه خوارم کرده ای؟                  برصلیب عشق  دارم کرده ای
جام لیلی را بدستم   داده ای                            وندراین بازی شکستم داده ای
نشتر عشقش به جانم میزنی                             دردم  از لیلیست آنم میزنی
خسته ام زین عشق دلخونم مکن                     من که مجنونم  تو مجنونم نکن
مرد این بازیچه دیگر نیستم                             این تو و لیلای تو   ..من نیستم
گفت: دیوانه !   لیلایت منم                                                                  دررگ پیداوپنهانت منم                                                 سالها با جور لیلی ساختی                                       من کنارت بودم ونشناختی                                                   عشق لیلی در دلت انداختم                                    صد قمار عشق یکجا باختم                            
 کردمت آواره ی صحرانشد!                               گفتم عاقل میشوی اما نشد                                                      سوختم در حسرت یک  یاربت                    غیر لیلی برنیامد  ازلبت                     
روزوشب اورا صدا کردی ولی                           دیدم امشب با منی گفتم:بلی                                                                                                                                                                                               مطمئن    بودم    به من سرمیزنی                 درحریم   خانه ام در میزنی                       
حال این لیلی که خوارت کرده بود                  درس عشقش بیقرارت کرده بود                                                                مرد راهش باش تا شاهت کنم                                                  
                               صد چو لیلی کشته در راهت کنم.....                                                                                         


  • ابریشم ساری

نظرات  (۴)

سلام علیکم :
امام محمد باقر علیه السلام فرمودند:
» خدا در روز قیامت نسبت به حساب بندگانش به اندازه عقلی که در دنیا به آنها داده است باریک بینی می کند.
(اصول کافی ج 1 /ص 12)

با مطلبی در مورد ارتباط با خالق به روزم
منتظر شما عزیزان هستم
خیلی جالبه
حتما سر بزنید
پاسخ:
سلام . بروی چشم حتما 
  • مدیر وبلاگ نخل کویر
  • سلام روز خبرنگاربرشما که مشتاقانه در این عرصه فعالیت میکنید مبارک باد.


  • تـُــرکــِــ گــَــنـدابـی
  • این شعر که گذاشتید زیباست ولی درهم برهم افتاده....
    اگر مرتبش کنید بهتر میشه.
    پاسخ:
    شرمنده ... ممنون از حضور سبزتون
  • شــ♥ــــآپَـــریـــآ
  • تـَ مـ ـآم عـَروسـَ ـک هـ ـآی دنیـ ـآ یـَتیـ ـم مـیشـُدنـد ...

    اَگـَ ـر خـ ـدآ ...

    دخـ ـتـَ ـر رآ نمـی آفـَ ـریـد..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی